Contact > Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Heeft u een vraag over het bestellen of afleveren van uw fotobestelling? Kijk dan eerst bij de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Wat is de inhoud van het schoolfotopakket?

Wij bieden drie soorten pakketten aan.
Pakket 1 bestaat uit: 1x 13/18 portretfoto, 2x 9/13 portretfoto, 8 pasfoto's en 1x een 13/18 groepsfoto
Pakket 2 bestaat uit: 1x 13/18 portretfoto, 1x 15/21 groepsfoto
Pakket 3 bestaat uit: 1x 20/30 portretfoto, 2x 13/18 portretfoto, 1x 13/18 groepsfoto

Wat is de levertijd van de foto's na mijn bestelling?

Wij streven naar een levertijd van twee tot zeven werkdagen. Uiteraard is dit afhankelijk van het soort foto dat u heeft besteld. Zo heeft een canvasfoto of een poster een langere levertijd dan een schoolfotopakket. Canvassen en posters hebben een levertijd van ongeveer een week.

Hoe bestel ik het schoolfotopakket?

Na de losse foto's kunt u de pakketten bestellen. Kies in het bestelsysteem de portretfoto waarvan u het pakket wilt ontvangen en geef vervolgens aan welk pakket u wilt. De groepsfoto zit hier automatisch bij en hoeft u dus niet te selecteren.

Is het mogelijk om een foto te laten retoucheren?

Tot op zekere hoogte kunnen wij een foto bewerken. Houd uw sessienummer bij de hand en neem contact met ons op voor meer informatie! Voor retoucheren worden afhankelijk van de hoeveelheid werk kosten in rekening gebracht.

Ik wil een foto liggend/staand/vierkant hebben, kan dit?

Onze foto's worden allen per stuk uitgesneden zodat de compositie van elke foto zoveel mogelijk klopt. Het is daarom soms wel en soms niet mogelijk om de foto in een andere uitsnede te leveren. Neem met het sessienummer bij de hand contact met ons op voor meer informatie.

Waarom staat er een watermerk op de foto's?

Ons werk is auteursrechtelijk beschermd volgens de auteurswet en de algemene voorwaarden van de Fotografen Federatie. Het is dus bij wet verboden om de foto digitaal te reproduceren. Uw bestelde fotowerk heeft uiteraard geen watermerk op de print!

Wat is de status van mijn bestelling?

Ons systeem stuurt automatische berichten met de status van uw bestelling. Houd er rekening mee dat berichten mogelijkerwijs in uw ongewenste post terecht kunnen komen!

Is het mogelijk om een bestelling sneller uit te leveren?

Wij gaan normaliter uit van de standaard levertijd. Indien u een foto sneller nodig heeft vragen wij u contact met ons op te nemen met uw sessienummer alvorens u de bestelling plaatst. Het is mogelijk dat er extra kosten worden gerekend in verband met extra arbeids- en/of transportkosten.

Tot wanneer kan ik de foto's bestellen?

U kunt er vanuit gaan dat de foto's minstens een jaar in het online bestelsysteem beschikbaar zijn. Hierna worden de foto's gearchiveerd en is het enkel telefonisch of in onze winkel mogelijk om de foto's te bestellen. Houd hiervoor uw sessienummer bij de hand.
 

Ik ben mijn inlogbrief kwijt, kan ik dan nog foto's bestellen?

Voor het bestellen van de foto's heeft u de inloggegevens nodig. Indien u deze kwijt bent kunt u nieuwe inloggegevens aanvragen. Hiervoor hebben wij voor- en achternaam van uw kind, de school en de klas nodig.

Ik ben in de Flits&Fun studio geweest voor een fotosessie, maar ik kan geen schoolfotopakket bestellen, kan dit alsnog?

Schoolfotopakketten zijn enkel te bestellen voor foto's die op school gemaakt zijn.

Mijn iDeal betaling wordt afgebroken, hoe kan dit?

Het is mogelijk dat uw bank bij te lang wachten de betaling afbreekt in verband met beveiliging, deze verbinding kan helaas niet worden herstart. Ondanks dat de betaling is mislukt krijgt u van ons wel een orderbevestiging. Neem met uw ordernummer contact met ons op zodat wij u verder kunnen helpen.
 

Ik wil mijn bestelde foto's graag in het buitenland afleveren, is dit mogelijk?

Uw order kan inderdaad naar het buitenland worden gestuurd. Neem met uw ordernummer contact met ons op. Mogelijkerwijs veranderen de verzendkosten, afhankelijk van grootte en gewicht van uw bestelling.